A BANKI ÜGYFÉL-AZONOSÍTÁSRA NYITVA ÁLLÓ HATÁRIDŐ MEGHOSSZABBÍTÁSA

A Pmt. szabályozási körébe vont szolgáltatók (bankok, hitelintézetek) 2019. június 26-ig tehettek eleget azon kötelezettségüknek, hogy az új szabályok szerinti ügyfél-azonosítást az összes ügyfelükre nézve elvégezzék. A határidő letelte előtt a Magyar Bankszövetség arról értesítette a Kormányt, hogy ezt nem sikerült teljes körűen elvégezni számos szolgáltató esetében. Az Országgyűlés sürgősséggel válaszolt a problémára: az új  törvénymódosítás szerint az azonosításra rendelkezésre álló új határidő 2019. október 31. A módosítás 2019. június 25. napján történt hatályba lépését követően 3 munkanap állt rendelkezésére a szolgáltatóknak, hogy tájékoztassák az érintett ügyfeleiket abban az esetben, ha az ügyfél-átvilágítási intézkedéseket még nem végezték el, vagy az átvilágítás nem volt teljes körű.

Ennek alapján javasoljuk az érintett pénzintézetekkel való együttműködést a GDPR szabályozásnak való teljes körű megfelelés érdekében.

*

A fenti összefoglaló a figyelemfelkeltést szolgálja és nem tekinthető jogi tanácsadásnak.

Természetesen bármely kérdés esetén állunk rendelkezésre.

 Gerey & Társai Ügyvédi Iroda